750 až 757 "Okuliarnik" ZSSK, ZSSK Cargo, ČD Cargo 

Výrobca ČKD. Dodnes veľmi rozšírené HDV na neelektrifikovaných tratiach (na Slovensku je na čele osobných vlakov i rýchlikov iný rušeň v podstate raritou). Pôvodné označenie ČSD T 478.3 (s parným generátorom PG 500), T 478.4 (vykurovací alternátor). Pôvodne dvanásťvalcový naftový motor K 12V 230 DR s výkonom až 1470 kW (približne 2000 koní).

Nové značenie:

750 "Hybrid"

zmena parného kúrenia na elektrické

752.5

náhrada motora motorom ČKD K 6 S 310 DR, 1210 kW v a.s. CZ Loko

753

(pôvodne T 478.3)

753.7

rekonštruované v a.s. CZ Loko pre ČD Cargo, OKD Doprava, Unipetrol Doprava. Motor Caterpillar 3512 B DITA, 1455 kW, max. 100 km.h-1

754

(pôvodne T 478.4)

755
756

rekonštruované v a.s. ŽOS Zvolen pre ZSSK Cargo. Motor Caterpillar 3512B SCAC, 1455 KW, max. 100 km.h-1

757

rekonštruované v a.s. ŽOS Zvolen pre ZSSK. Motor Caterpillar 3512 CHD, 1550 KW, max. 100 km.h-1

 

 

 

 

(Zdroje: web ŽOS a.s., web CZ Loko, Vlaky.net - Atlas vozidiel, archív autora. Fotografie: michal.dt@gmail.com)